Ons personeelsbeleid – met name voor wat betreft de promotie van gezondheid en welzijn en het gevoel van onze leden “eigenaar” te zijn – helpt ons bij het waarmaken van onze droom en waarden.

Bijdragen aan de gezondheid en het welzijn van de members

CGI’s MVO-beleid raakt ook onze members, onze rijkste bron. Door ons op het welzijn van onze 76.000 medewerkers te richten, vergroten wij de tevredenheid van de members, waardoor de kwaliteit van de diensten die wij onze klanten bieden ook verder omhoog gaat.

CGI hanteert een bijzonder gezondheids- en welzijnsbeleid (PDF-bestand). Dit brengen we in de praktijk door middel van verschillende extra’s voor onze medewerkers, waaronder trainingsprogramma's en evenementen – van seminars over voeding, gewichtsverlies en stressmanagement tot een sportschoolabonnement en andere fitness activiteiten. Zo helpen we onze members een hogere kwaliteit van leven te krijgen. Om stil te staan bij het belang van een goede gezondheid, organiseren wij ieder jaar een "Walk Around the World" evenement, waarvoor duizenden members bij elkaar komen om samen te wandelen. Een perfecte manier om ons collectieve welzijn te stimuleren.

Gedragen als “eigenaar”

Niet minder dan 85% van onze medewerkers zijn tevens aandeelhouder van CGI. Dit resulteert in verantwoorde besluitvorming en een aanhoudende, duurzame groei van ons bedrijf. Dankzij de cultuur van CGI en onze managementprogramma’s kunnen onze members als “eigenaar” volwaardig deelnemen aan het reilen en zeilen en de ontwikkeling van ons bedrijf.

Members worden aangemoedigd om een bijdrage te leveren aan de continue verbetering van hun werkomgeving en werktevredenheid door het delen van hun ideeën en suggesties. Bovendien hebben zij recht op tijdige en volledige informatie. Ons beleid en hechte interne samenwerking zorgen voor een open dialoog voor wat betreft ons bedrijf, klanten, members en aandeelhouders.

CGI legt zich ook toe op het creëren van nieuwe banen, wat zeker tijdens de huidige economische crisis van groot belang is. Onze strategische aanpak houdt in dat we overal ter wereld “delivery centers of excellence” ontwikkelen. Ons unieke lokale en wereldwijde leveringsmodel – met onshore, nearshore en offshore centra – biedt onze klanten verschillende opties en behoudt en genereert banen voor onze members-eigenaars.