Topplek voor CGI op Incompany-lijst

Met een gemiddeld cijfer van 7,44 voor klanttevredenheid heeft CGI dit jaar een zevende plek weten te behalen in de zogeheten Incompany-lijst, de jaarlijkse ranking van het onafhankelijke zakenblad Incompany. Dit is een forse stijging ten opzichte van vorig jaar. Toen eindigde CGI op de 47e plek.

Binnen de IT & Consulting-sector – de best scorende sector van de lijst – is CGI zelfs op de vierde plek geëindigd. Met name op het gebied van accuratesse en vakkennis scoort de ICT-dienstverlener hoog: respectievelijk een 7,8 en een 7,64. Ook met service haalt CGI een hoog cijfer: 7,55. Voor alle service-aspecten wordt gemiddeld ongeveer een 7,5 gehaald.

Derde jaar op rij

Dit is al het derde jaar op rij dat CGI boven de 7 scoort in het jaarlijkse Incompany-onderzoek. Het zakenblad schrijft: ‘Overnames gaan doorgaans gepaard met een sterkere interne focus en daarmee recensies van klanten. Hier gebeurt het tegenovergestelde. Wat een start voor het nieuwe merk CGI op de Nederlandse markt. Maar wat legt het de lat ook hoog voor de komende jaren.’

Tandje bij

CGI is trots zijn op het resultaat, maar weet ook dat het wat mager afsteekt tegenover de 9,1 die het bedrijf al tien jaar scoort bij internationale metingen. ‘Als vijf na grootste IT-dienstverlener in de wereld zijn we het aan onze stand verplicht altijd een extra tandje bij te zetten. Gelukkig zijn we goed op weg. Dat bewijst niet alleen ons indrukwekkende trackrecord, maar ook het feit dat we 95 procent van onze projecten leveren binnen tijd en budget’, aldus Ron de Mos, Senior Vice President & General Manager van CGI.