1,5 miljoen klanten optimaal bedienen via mijncak.nl

Digitaal klantportaal voor het CAK

Het CAK vertaalt wetten en regels naar persoonlijke en begrijpelijke dienstverlening in het zorgdomein, zoals het vaststellen en innen van de eigen bijdrage voor de Wet langdurige zorg.

Om de dienstverlening te verbeteren en te voldoen aan de eis dat burgers vanaf 2017 digitaal zaken met de overheid kunnen doen, wilde het CAK een nieuwe website met een persoonlijke beveiligde klantomgeving realiseren. In een periode van acht maanden zijn beide in een nauwe samenwerking tussen CAK, CGI, Webs en Truelime tot stand gekomen. De site hetcak.nl biedt niet alleen heel veel informatie, de miljoenen klanten van het CAK kunnen nu via mijncak.nl hun persoonlijke gegevens inzien en ruim 20 diensten digitaal afnemen. De grote uitdagingen waren een korte doorlooptijd, maar vooral ook de scherpe eisen op het gebied van toegang en beveiliging voor het ontsluiten van de persoonsgegevens vanuit verouderde backofficesystemen. Met de invoering van hetcak.nl en mijncak.nl zet het CAK een grote stap in haar digitale transformatie en de realisatie van een omnichannelstrategie, waarbij uiteindelijk alle fysieke en digitale kanalen naadloos met elkaar verbonden zijn.

Met de lancering van het klantportaal hebben we de basis gelegd voor volledige digitale dienstverlening in de toekomst. Klanten kunnen nu online sneller en eenvoudiger informatie vinden, hun eigen gegevens inzien én een aanzaken regelen. Kortom, een belangrijke stap in de modernisering van onze dienstverlening en zeker niet de laatste.
Eric van den Brink, Bestuursvoorzitter CAK
 

Download PDF