Wij helpen u een weg te vinden in de 'information overload' en de essentie uit de ‘hype’ te halen. Onze waarde-gebaseerde aanpak helpt u weloverwogen beslissingen te nemen, en de kansen en risico’s te beheren en beheersen die ontstaan door de digitalisering van het organisatie-ecosysteem. Het bepalen van uw positie in dit veranderende ecosysteem is een strategische beslissing die van levensbelang is voor uw organisatie. Samen met onze Business Consultants en inhoudelijke experts ontwikkelt u de digitale strategie die voor u de meeste waarde toevoegt en het pad naar de realisatie ervan.

Onze onmisbare diensten voor digitale organisaties

  • Digitale Transformatie Consultancy – Het veranderen van een bedrijfscultuur om een organisatie werkelijk digitaal te maken is een uitdagende opdracht. Onze adviseurs selecteren de meest geschikte aanpak voor verandermanagement en helpen de beste businessmodellen te bepalen om ‘digitaal’ binnen en buiten de organisatie te integreren.
  • Klantbeleving (Customer Experience) – De digitale ‘explosie’ heeft de interactie tussen organisaties en klanten op zijn kop gezet. Mensen hebben oneindig veel informatie tot hun beschikking, en dit heeft invloed op de besluitvorming en het aankoopproces. De traditionele trechter (‘funnel’) bestaat niet meer; mensen kunnen via de vele – ook digitale – kanalen op elk moment met organisaties in contact komen. CGI erkent de noodzaak om alle contactpunten te integreren en werkt samen met opdrachtgevers om een holistische klantervaring te ontwikkelen. Daardoor krijgen uw klanten een consistente beleving op het gebied van zaken als communicatie, informatievoorziening en processen. Ongeacht waar en wanneer klanten de interactie met hen aangaan.
  • Multichannel-diensten – CGI’s multichannel-diensten verbeteren de effectiviteit van verkoop-, service- en marketingdisciplines door op alle klantencontactpunten (desktop, mobile, social, callcenter, shops, etc.) de meest geschikte ondersteunende technologie in te zetten. Met behulp van tools zoals Neoland, IBM Unica, Salesforce, Microsoft CRM Dynamics én met eigen multichannel-oplossingen, automatiseren we de klantinteractieprocessen. Hiermee wordt het ontwikkelen van dynamische klantinteractiestrategieën, realtime besluitvorming en hoger rendement op investeringen mogelijk.
  • Social-businesstransformatie – Dankzij sociale media kunnen organisaties beschikken over een schat aan informatie die nieuwe kansen biedt. De manier waarop medewerkers gefaciliteerd worden om nieuwe inzichten te verkrijgen en de interactie met klanten aan te gaan, bepaalt de mate waarin een organisatie hiervan kan profiteren. CGI helpt organisaties communities te bouwen om relaties te onderhouden en uit te breiden, bijvoorbeeld op het vlak van customer support, recruitment van toptalent, het monitoren van leveranciersinformatie en zelfs klantparticipatie in innovatie.
  • Digitaal werken – Moderne medewerkers verwachten een werkomgeving die eenvoudige, doeltreffende en intuïtieve technologieën biedt voor samenwerking. Door een dergelijke digitale samenwerking kan een organisatie optimaal profiteren van de expertise van aangesloten mensen in interne én externe netwerken. CGI heeft jarenlange ervaring met tools als Office 365, Jive, Salesforce, Google, Adobe, NewsGator, tibbr en vele anderen. Zo helpen wij de juiste personen aan te sluiten op de juiste informatie op het juiste moment; en bewijzen we hoe een eigen 'app store’-intranet en een ‘workplace as a service’ snel, eenvoudige en betaalbaar gerealiseerd kunnen worden. Zie ook CGI-infrastructuuroplossingen
  • Enterprise-information management – Ongestructureerde informatie is de hoofdader van een organisatie. Van e-mails en documenten tot klantstudies en bedrijfsprocessen: ongestructureerde content bepaalt hoe een organisatie zaken doet, een ‘collectief corporate geheugen’ opbouwt en tegemoetkomt aan de eisen van toezichthouders. CGI heeft uitgebreide ervaring met relevante toolsets, waaronder OpenText, Documentum, Adobe, Microsoft SharePoint enzovoort. We helpen onze klanten hun ongestructureerde data te beheren, van ‘document collaboration’ tot recordmanagement en informatiebeleid voor content-centric workflows, kennismanagement en intranetten.