Primary tabs

Piet Hein Goossens

Over Piet Hein Goossens

Als Vice President Consulting en thought leader op het gebied van Data Driven Insurance, werkt Piet Hein samen met verzekeringsmaatschappijen aan het ontwikkelen en implementeren van effectieve Rating- en Pricing-strategieën en -oplossingen. Verzekeren verandert met de snelheid van het internet. Usage-based insurance, behavioral-based insurance, Internet of Things, big data analytics en real-time data hebben allemaal een grote impact op Rating. Nieuwe verzekeringsproducten moeten sneller dan ooit worden ontwikkeld, en bestaande producten moeten real-time aangepast kunnen worden om de concurrentie voor te blijven. Een goede Rating-strategie is van cruciaal belang om deze doelen te bereiken. Piet Hein helpt verzekeraars de juiste Rating-strategie te volgen.

Van deze auteur

Verzekeraars helpen vanuit de ruimte

02 June 2020 In de huidige crisis wordt de tuinbouwsector hard getroffen. We lezen en zien dat gewassen en bloemen in de shredder worden gegooid, omdat de vraag naar deze producten enorm is gedaald. Tegelijkertijd probeert de verzekeringssector hun zakelijke klanten te helpen om overeind te blijven en de pijn te ...

Verzekeringen

Binnen drie jaar is bijna elke (schade) verzekeraar bezig met Dynamic Pricing

30 January 2019 Jaarlijks voert CGI wereldwijd strategische klantinterviews uit, de CGI Client Global Insights genaamd. In 2018 interviewden we in totaal meer dan 1.400 klanten en prospects wereldwijd, waarvan 99 binnen de verzekeringsmarkt. We vroegen IT- en business executives welke trends ze in hun branche zien ...

Dynamic Rating in Insurance

30 June 2016 Op 20 juni organiseerde CGI een rondetafelbijeenkomst over Dynamic Rating en Dynamic Pricing in de verzekeringsmarkt. Startpunt van de avond was een presentatie vanuit de retailmarkt. Pricing is in die branche sterk ontwikkeld. Vaak is het strategisch in de organisatie gepositioneerd, direct onder ...

Ratabase