Modern zakendoen draait allemaal om interactie: verbinding maken met de juiste mensen en bedrijven, op het juiste moment, in de juiste richting en op de juiste manier. Echter, de manier waarop mensen verbinding en interactie met elkaar maken is dramatisch aan het veranderen, en deze verandering wordt versneld dankzij nieuwe digitale technologieën. Traditionele banken herkennen de noodzaak om deel uit te maken van deze evolutie-digitalisering: om de gehele reis van de klant terug te transformeren naar kantoorprocessen en inkomsten te genereren.

De urgentie om te digitaliseren

Grote technologiebedrijven zijn van nature digitaal. Zij trekken cross-industrie lijnen en verkopen een breed scala aan goederen en diensten aan een groot en stabiel klantenbestand, of het nu gaat om bedrijven of consumenten. Hun manier van het betrekken en bedienen van consumenten door middel van technologie, is het veranderen van menselijk gedrag en het instellen van nieuwe en hogere verwachtingen. Zij hebben het geld, de wendbaarheid en de technologie om traditionele bedrijven te ontwrichten, waaronder banken. Met klanten die al genieten van het gemak dat ze ontvangen op vele gebieden van het leven, is het logisch ervan uit te gaan dat de klanten zich uiteindelijk tot de grote technologiebedrijven zullen wenden, ook voor nieuwe financiële aanbiedingen.

Toonaangevende banken werken aan verbetering en ontwikkeling hun digitale aanbod: het lanceren van nieuwe websites, ontwikkelen van betere mobiele apps, uitbreiden ecosystemen en, uiteraard, het opbouwen van innovatie afdelingen. Is dit echter voldoende voor de grote techneuten?