Het verkopen van in-flight services, zoals upgrades van business class, extra bagage, betere maaltijden,  is een van de toptrends in de luchtvaartsector van vandaag. Deze aanvullende diensten helpen de inkomsten van luchtvaartmaatschappijen te vergroten en  de customer experience te verbeteren.

In het verleden werden deze in-flight services bij Finnair beheerd door een one-size-fits-all productplatform dat slechts een van de vele diensten ondersteunde. Bovendien bestuurden verschillende systemen de afzonderlijke processen rondom loyaliteitspunten, creditcardbetalingen, enzovoorts.

Het DevOps-team van CGI leverde de luchtvaartmaatschappij een modern API-platform voor de back-end van in-flight services. Het nieuwe platform is gebruikersvriendelijk en vereenvoudigt de verkoop en levering van services op basis van enkele passagiersgegevens, zoals een  klantenkaart, creditcard en/of vluchtnummer. Het API-platform ondersteunt zowel internet-applicaties als mobiele apps (iOS en Android); nieuwe kanalen kunnen eenvoudig worden toegevoegd.

Lees hier de volledige case study