Digital transformation

Media center

erik-becker
Erik Becker

Grote vragen over tech moeten we samen beantwoorden

18 May 2021 Dit artikel verscheen eerder op Computable. In zijn ‘Brief Answers to the Big Questions’ stelt professor Stephen Hawking de ‘grote vraag’ of artificial intelligence ooit slimmer wordt dan wij. Hij beschrijft de kansen die ai ons biedt, de geweldige mogelijkheden...

Thijs Jan Noomen
Thijs Jan Noomen

Digitale transformatie in rail

13 April 2021 Op basis van ons wereldwijde Voice of the Clients onderzoek uit 2020 heb ik meegeschreven aan de CGI Transport en Logistics whitepaper Time to reinvent your future: Introducing CGI’s Transportation & Logistics Digitization Framework. Deze whitepaper gaat in op de...

De meeste executives in de Transport en Logistiek sector zullen de volgende spagaat herkennen. Aan de ene kant is er veel impact en vooral ook aanhoudende onzekerheid naar aanleiding van het hier-en-nu van de COVID-19-pandemie. Aan de andere kant is...

Eltjo Poort
Eltjo Poort

Ethiek in de digitale wereld

24 February 2021 De impact van het gebruik van algoritmes op de samenleving is onderzocht. Wie dragen die verantwoordelijkheid? Misschien komt het niet dagelijks voor dat we een ontwerpbeslissing nemen met merkbare ethische gevolgen. Maar de impact van dat soort beslissingen kan zodanig...

Hans Moonen
Hans Moonen

Digitaliseren begint met inspireren

10 December 2020 Tijdens CIODAY 2020 stond een mooie line-up van plenaire sprekers alsook een serie break-out sessies geprogrammeerd. Hans Moonen, expert bij CGI was moderator en deelt zijn ervaring over een van die sessies, gericht op digitalisering binnen het midden en klein...

Chris Seelig
Chris Seelig

Unified Commerce is een uitdagende puzzel. Om het te realiseren, heb je mensen nodig die vijfsterren-sudoku's kunnen oplossen

27 November 2020 Unified Commerce wordt vaak gezien als ‘de volgende stap’ in de moderne retail. Maar waar gaat het werkelijk over? En wat is er nodig om het te laten gebeuren?

De pandemie heeft flinke impact op de wereldwijde retailmarkten. Trends als thuisbezorging, afhaalmogelijkheden en bewust kopen nemen toe. Dit opent nieuwe kansen voor digitale leiders en vernieuwers; het vergroot ook de uitdagingen voor degenen die daarin juist achterblijven.