21 September 2020

CGI heeft een nieuw whitepaper gepubliceerd, "Charting the path forward with resilience and adaptability", waarin 3 organisatorische vaardigheden worden gegeven die leidinggevenden in de publieke en private sector nodig hebben om in te spelen op belangrijke economische, markt- en zakelijke veranderingen ten gevolge van de COVID-19-pandemie. Het paper, geschreven door President & CEO George D. Schindler van CGI, maakt deel uit van een onderzoek hoe klanten te helpen te reageren op ongekende uitdagingen, effectief te herstellen en de manier van werken opnieuw uit te vinden (Respond, Rebound, Reinvent).

Een belangrijk onderdeel van het whitepaper zijn de bevindingen van de CGI Client Global Insights; jaarlijkse interviews waarin CGI trends en inzichten bespreekt met business en IT managers van haar klanten die van invloed zijn op hun ondernemingen. Op basis hiervan en een analyse van de resultaten die toonaangevende ondernemingen boeken met hun digitale strategieën, identificeert het paper drie vaardigheden om ongekende uitdagingen het hoofd te bieden:

  • Business agility – Organisaties moeten nieuwe manieren van werken omarmen om de gevolgen van de pandemie te verzachten. Onder business managers is bedrijfsflexibiliteit één van de belangrijkste prioriteiten dit jaar, toch geeft slechts 18% aan dat hun bedrijf agile is. Onderzoek van CGI geeft aan dat organisaties met een hoge flexibiliteit of agile beleid, 2 tot 3 keer beter presteren op gebied van omzet en groei dan hun concurrenten.
  • Rethinking the technology supply chain – De pandemie benadrukt het belang van de technologische infrastructuren om flexibel te zijn en om meer veerkracht op te bouwen in de manier waarop organisaties hun producten en diensten leveren. Op de vraag naar de belangrijkste investeringen op gebied van innovatie werden modernisering, robotica en cloud technologieën de belangrijkste elementen genoemd van moderne en veerkrachtige technologische infrastructuren.
  • Enabling the future of work  Online contact met consumenten en burgers heeft meer betekenis gekregen. Managers geven ‘digitale tools voor werknemers’ aan als het één na belangrijkste initiatief om te digitaliseren. Bovendien geeft 88% van de leidinggevenden aan nog geen resultaten van digitale bedrijfsstrategieën te zien.

“De crisis heeft ons ertoe aangezet om fundamentele vragen te stellen over de manier waarop we leven, werken en omgaan met elkaar. Het staat vast dat er veel gaat veranderen, maar één ding is zeker: technologie zal een cruciaal onderdeel blijven vormen van de toekomstige waardeketen voor consumenten en burgers”, aldus Schindler. "Hoewel velen gewaagde voorspellingen doen over de ‘wat’ en ‘wanneer’ van het nieuwe normaal, geloven wij dat het nu meer dan ooit belangrijk is ons te concentreren op ‘hoe’ waarde te creëren.”

CGI helpt haar klanten al meer dan 40 jaar door economische- en marktveranderingen heen en heeft organisaties geholpen te navigeren tijdens onvoorspelbare veranderingen. Naast de belangrijkste capaciteiten die klanten nodig hebben om stappen te maken, bevat het whitepaper voorbeelden van toonaangevende bedrijven. Download het whitepaper op https://www.cgi.com/en/white-paper/cgi3r/charting-path-forward-resilience-and-adaptability

 

Over CGI Respond. Rebound. Reinvent.

Bij CGI geloven we dat organisaties in hun eigen tempo door de crisis en volgende fases zullen navigeren. We refereren naar deze fases als Respond (reageren), Rebound (herstellen) en Reinvent (opnieuw uitvinden). Respond op acute behoeftes tijdens de crisis om operationeel te blijven, Rebound om de nieuwe uitdagingen en snel veranderende prioriteiten na de crisis aan te gaan en Reinvent waarbij bedrijfsmodellen opnieuw ontwikkeld worden om na de crisis  anders om te gaan met klanten, werknemers, leveranciers, overheden en burgers. Tijdens deze fases helpt CGI haar klanten door met behulp van  technologie succesvolle bedrijfsstrategieën te versnellen en sterker eruit te komen. Meer voorbeelden vindt u op cginederland.nl/3R of volg ons op LinkedIn en Twitter met #CGI3R.

 

Over CGI

CGI, opgericht in 1976, behoort tot de grootste onafhankelijke zakelijke en technologische dienstverleners ter wereld. Met 77.500 professionals wereldwijd, biedt CGI een uitgebreid dienstenportfolio waaronder strategische bedrijfs- en IT-consulting, systeemintegratie, IT en business process services evenals een breed scala van eigen IP oplossingen. CGI werkt met een lokale verankering, aangevuld met een globaal delivery netwerk dat klanten helpt hun organisaties digitaal te transformeren en resultaten te versnellen. Met C$ 12.1 miljard Fiscaal 2019 berekende omzet, is CGI beursgenoteerd op de TSX (GIB.A) en de NYSE (GIB). Website: www.cgi.com/nl

 

Voor meer informatie:

Freja Bellinga
Externe Communicatie & PR
freja.bellinga@cgi.com
+31 (0)6 1380 9739