SEPA Fallback Service van CGI voor betaalzekerheid na 1 februari 2014

Rotterdam, 30 July 2013

Royal Bank of Scotland (RBS) heeft gekozen voor CGI Group inc. (NYSE: GIB) (TSX: GIB.A), de toonaangevende dienstverlener op het gebied van informatietechnologie en bedrijfsprocessen voor het leveren van een 'one-stop-shop' voor hun SEPA-migratie. CGI zal bij RBS de SEPA Fallback Service uitrollen in samenwerking met PowertoPay, een automatiseringsbedrijf dat totaaloplossingen biedt op het gebied van payment services. Dit programma richt zich op de Europese zakelijke klanten van RBS als onderdeel van het RBS SEPA Accelerator-initiatief. RBS SEPA Accelerator is de versnelde oplossing van het bedrijf voor een zakelijke SEPA compliance.

Via de CGI SEPA one-stop-shop is het mogelijk voor de corporate klanten van RBS om versneld SEPA compliant te zijn, zonder dat de bedrijfsvoering in gevaar komt. CGI zorgt met deze conversieoplossing ervoor dat betaal- en incassobestanden kunnen worden geconverteerd naar het vereiste formaat van SEPA. De rapportages en het uitwisselen van de bestanden met banken zijn dan volledig geautomatiseerd en de overschrijvingen zullen voldoen aan de nieuwe eisen voor de deadline van 1 februari 2014. Als onderdeel van de transactie, zal CGI de SEPA Fallback Service aanbieden aan alle klanten van RBS en Ulster Bank. CGI biedt met de Fallback Service twee belangrijke kerndiensten aan: mandaatbeheer en conversie voor de migratie naar SEPA. Ook de implementatie en ‘onboarding’ bij klanten maakt onderdeel uit van de dienstverlening.

"SEPA is een fundamentele verandering voor veel van onze zakelijke klanten", aldus Steve Everett, Global Head of Cash Management, RBS. "Met de hulp van CGI garanderen wij onze klanten een innovatieve en kosteneffectieve oplossing voor de migratie van elektronische betalingen, incasso´s en ´core master data management´. Tijdens de conversie en het omzetten van oude formaten naar SEPA-formaten, biedt deze oplossing bedrijven de mogelijkheid om de tijdskloof te overbruggen tussen nu en de uiterlijke migratiedatum van 1 februari 2014, met name om ervoor te zorgen dat hun interne standaardisatie projecten op de juiste wijze worden gefinancierd, zonder tijd en expertise druk."

"Uit een recent onderzoek dat CGI heeft uitgevoerd, blijkt dat 79% van de bedrijven in Europa nog maatregelen moeten nemen om de dreigende SEPA deadline van 1 februari 2014 te halen," aldus Marcel Sommeling, Vice President Financial Services bij CGI Nederland. "De deadline om op tijd klaar te zijn met hun migratie komt steeds dichterbij voor ondernemingen. Met onze achtergrond en ervaring in de financiële dienstverlening zijn, wij als CGI trots om deze tijdige en creatieve oplossing aan onze klanten te kunnen bieden. Versnelde programma's zoals de RBS 'Accelerator’ zijn noodzakelijk om ervoor te zorgen dat de bedrijfsvoering niet in gevaar komt in de aanloop tot, en na de einddatum. Wij zijn er trots op dat RBS na een intensief selectietraject gekozen heeft voor de oplossing van CGI."

SEPA migratie behoort tot een van de hoogste prioriteiten voor het merendeel van de klanten van CGI. Naast een bijdrage te hebben geleverd aan de ontwikkeling van de regels omtrent SEPA, geven de SEPA experts van CGI echt inzicht in de lokale vraagstukken die er spelen en kijken ze naar de juiste oplossing per bedrijf. CGI brengt meer dan 40 jaar ervaring in de financiële sector met zich mee. Dit maakt het mogelijk om ondersteuning te bieden aan organisaties, om te kunnen voldoen aan de uitdagingen en kansen op het gebied van SEPA Migratie.

Meer informatie
Sander van der Born
Director Marketing, Communications, Portfolio & Innovations
Telefoon: +31 (0)20 571 3777
Stuur ons een e-mail
Twitter: @CGI_NL

Over CGI
CGI Group Inc, opgericht in 1976, is de op vijf na grootste onafhankelijke zakelijke en technologische dienstverlener ter wereld. Met ongeveer 69,000 professionals in kantoren en wereldwijde service centra in Amerika, Europa, Azië en Oceanië biedt CGI een uitgebreide dienstenportfolio waaronder high-end bedrijfs- en IT-consulting, systeemintegratie, applicatieontwikkeling en -onderhoud, beheer van infrastructuur evenals een breed scala van eigen oplossingen. De op jaarbasis berekende omzet van CGI is ongeveer $10 miljard met een geschatte orderportefeuille van ongeveer $18 miljard. CGI is beursgenoteerd op de TSX (GIB.A) en de NYSE (GIB) en is opgenomen in de FTSE4Good Index.
Website: www.cgi.com.

Over PowertoPay
PowertoPay neemt een belangrijke plaats in op de Nederlandse markt op het gebied van betalingsverkeer en heeft diepgaande kennis en ervaring als het gaat om oplossingen rondom betalingsverkeer. Naast een hoofdkantoor in Nederland, heeft PowertoPay een development center in La Hulpe, België.
Al bijna tien jaar zetten hoog gekwalificeerde ICT’ers hun kennis en ervaring in voor een integrale aanpak. PowertoPay staat vooraan wanneer het gaat om nieuwe ontwikkelingen en biedt daarom altijd een passende oplossing voor problematiek van het nu en de toekomst.
Website: www.powertopay.com.

About Royal Bank of Scotland Group (RBS)
The RBS Group is a large international banking and financial services company. Headquartered in Edinburgh, the Group operates in the United Kingdom, Europe, the Middle East, the Americas and Asia, serving over 30 million customers worldwide. The Group provides a wide range of products and services to personal, commercial and large corporate and institutional customers through its two principal subsidiaries, The Royal Bank of Scotland and NatWest, as well as through a number of other well-known brands including Citizens, Charter One, Ulster Bank and Coutts.

RBS Markets & International Banking (M&IB) is a leading banking partner to major corporations, financial institutions, government and public sector clients around the world. M&IB provides an extensive range of products and services in debt financing, global markets, risk management, investor products, financial advisory and transaction services. The division focuses on long-term client relationships and excellence in product execution underpinned by global insight, local knowledge and a prudent and sustainable banking model to meet the evolving market and regulatory backdrop. Committed to serving clients' needs internationally, M&IB has on-the-ground operations in 38 countries.