Primary tabs

Jaarlijks spreken CGI-ers van over de hele wereld face-to-face met business- en IT-managers om hun toekomstperspectieven te verzamelen over de trends die hun bedrijven beïnvloeden, waaronder zakelijke en IT-prioriteiten, IT-uitgaven, budgetten en investeringsplannen. In 2020 hebben we persoonlijke interviews gehouden met 110 klanten in de verzekeringssector, die aangeven zich te blijven concentreren op het voldoen aan de verwachtingen van klanten voor digitale diensten.

Er zijn interviews gehouden voor en na het uitroepen van een pandemie door de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) op 11 maart 2020. Dit leverde unieke inzichten op in veranderende prioriteiten. We geven hier een korte samenvatting van enkele van deze inzichten.

Voldoen aan de digitale verwachtingen van klanten blijft de toptrend

 

Voldoen aan de verwachtingen van de klant op het gebied van digitale dienstverlening is opnieuw de belangrijkste trend in 2020. Het leveren van een naadloze digitale klantervaring bleef ook de belangrijkste zakelijke prioriteit, terwijl het rationaliseren, vereenvoudigen en moderniseren van applicaties en infrastructuur bovenaan de IT-prioriteiten van leidinggevenden bleef.

2020 top trends op impact

  1. Snel veranderende verwachtingen voor consumentenproducten en digitale dienstverlening
  2. Beheer van kosten om de gecombineerde operational ratio te behouden/verbeteren
  3. Voldoen aan en optimaliseren van naleving van regelgeving
  4. Algemene bezorgdheid voor cyberaanvallen
  5. Toenemende impact van opkomende technologieën op de industrie

 

Post-pandemie trends laten een toename van end-to-end automatisering zien

Voor interviews die zijn afgenomen na de pandemieverklaring door de WHO op 11 maart 2020, neemt de digitale ervaring van de klant af als een trend (-11%), terwijl de impact van cybersecurity toeneemt (+ 10%) in vergelijking met eerdere interviews.

Resultaten van digitale strategieën blijven laag

Dit jaar heeft 95% van de leidinggevenden een digitale strategie, vergeleken met 92% vorig jaar, en 18% haalt resultaten uit digitale strategieën, vergeleken met 17% in 2019. Vierenveertig procent heeft een strategie die zich over de hele onderneming uitstrekt , terwijl 25% aangeeft dat hun bedrijfsstrategie zich uitstrekt tot hun externe ecosystemen.

Veel leidinggevenden noemen een hernieuwde focus op het verbeteren van hun gecombineerde operational ratios

Aangezien ze zich meer richten op het verbeteren van de gecombineerde operational ratios, noemt 91% van de leidinggevenden het ontlenen van waarde aan data om klantevaluatie te verbeteren als een topprioriteit voor het bedrijf.

De belangstelling voor substantiële managed services stijgt na het uitroepen van de pandemie

Dit jaar hebben we verzekeraars gevraagd waarom ze managed services gebruiken en hoe ze deze willen gebruiken. Belangrijkste redenen zijn onder meer het realiseren van aanzienlijke kostenbesparingen en het behouden van controle. De reacties met betrekking tot plannen voor het gebruik van managed services variëren voor en na de pandemieverklaring, zoals blijkt uit het voorbeeld.

% van plan om substantieel beheerde applicaties in 3 jaar te gebruiken
28% 2020 post-pandemie
24% 2020 pre-pandemie

Benchmarking van de tevredenheid van klanten over hun eigen IT-organisatie

insurance it satisfaction chart 2020

(Scores van 1 tot 10, met 10 meest tevreden, met 3 van de 10 beschikbare attributen)

Voor het derde jaar beoordeelden de geïnterviewde bedrijfs- en IT-managers hun tevredenheid over hun eigen IT-organisatie op basis van de 10 belangrijkste kenmerken van een IT-organisatie van wereldklasse. Voor de meeste kenmerken rapporteren bedrijfsleiders een lagere tevredenheid over hun interne IT in vergelijking met IT-leiders. Het consequent introduceren van innovatie heeft de laagste gemiddelde score van 6,2, maar dit is 0,7 pt hoger dan in 2019.

Lees meer over de 2020 CGI Client Global Insights.

Lees meer over CGI in Insurance.

Praat met een CGI-expert

Neem contact met ons op om een ​​van onze branchedeskundigen te raadplegen voor meer informatie over klantinzichten en de perspectieven van CGI op zakelijke en technologische trends.