Nieuws en downloads
Whitepaper

Data2Diamonds

Met big data waarde creëren voor uw organisatie

De tweede editie van CGI’s populaire Engelstalige boek Data2Diamonds is volledig herzien en uitgebreid. Dit boek geeft waardevolle inzichten in CGI’s activiteiten op het gebied van data en analytics – onze capaciteiten, onze ervaring en onze mensen, waaronder ook onze klanten, met wie we samen ervaringen opdoen en delen. Het boek is onderdeel van onze ‘thought leadership’ reeks, die een leidraad vormt voor informatiemanagement, business intelligence en analytics.

Het bedrijfsleven is te complex en dynamisch geworden om enkel op basis van ervaringen uit het verleden en op intuïtie te kunnen managen. Effectief gebruik van de exponentieel groeiende hoeveelheid gegevens is van essentieel belang geworden voor de koplopers in de industrie en de overheid. Dit boek vormt een leidraad voor de wereld van ‘big data analytics’ en legt uit hoe organisaties de kracht van big data kunnen gebruiken om zichzelf te verbeteren en te vernieuwen, doelstellingen te behalen, en concurrenten te overtreffen.

Het uitgangspunt voor de nieuwe editie van het boek Data2Diamonds wordt gevormd door de diverse uitdagingen die we samen met onze klanten aanpakken. Het boek laat zien hoe big data analytics bij de aanpak van die uitdagingen aanzienlijke waarde kan creëren voor uw organisatie. In het boek Data2Diamonds staan relevante voorbeelden van CGI-klanten uit verschillende sectoren. Daarnaast worden de kerncapaciteiten gedefinieerd die nodig zijn voor succesvolle data- en analytics-initiatieven. Het boek staat vol met ‘best practices’ van CGI’s 5000 medewerkers die dagelijks met onze klanten aan dergelijke initiatieven werken. Nieuw in deze editie is een overzicht van de belangrijkste factoren die vandaag de dag in de digitale wereld nodig zijn om waarde te creëren uit big data.

CGI’s Data2Diamonds

Data2Diamonds (D2D) is CGI’s methodologie voor het ontwerpen en implementeren van oplossingen op basis van big data analytics. Het idee hierachter is dat data waardevolle inzichten (‘diamanten’) bevat. Als je die op de juiste manier inzet, kun je als bedrijf beter worden. Hoe meer kwalitatief goede data,des te beter de analyse, des te groter is de kans dat je waarde creëert. De D2D-methodologie zoals beschreven in dit boek wordt dagelijks toegepast door CGI’s dynamische ecosystemen van klanten en partners over de hele wereld. De methodologie blijft zich ontwikkelen door het delen en implementeren van ‘best practices’. Zo dient D2D ook als een actieve kennisbank voor klanten, partners en medewerkers van CGI.

CGI werkt graag met u samen om ook van uw data diamanten te maken!

Download hieronder de samenvatting van het Data2Diamonds boek: