Digitale transformatie

De klant centraal in een digitale organisatie

De digitalisering heeft een grote impact op iedere organisatie. We zien nieuwe businessmodellen ontstaan en vanuit het niets toetreders op de markt verschijnen waardoor de concurrentie verhevigt. Beiden hebben een sterk disruptief effect op de status quo. Wie investeert in de digitale transformatie maakt grote sprongen voorwaarts, met efficiëntere processen, nieuwe producten en diensten en een verbeterde ‘customer experience’, of het nu gaat om klanten, burgers of medewerkers. Wij hebben een schat aan kennis en praktische ervaring op het gebied van digitale transformatie en zijn diep ingevoerd in de digitale industrie. Hierdoor kunnen we onze klanten als geen ander helpen de belangrijkste stappen te zetten op de weg naar hun digitale transformatie, en zich met succes te ontwikkelen tot een werkelijk klantgerichte digitale organisatie.

Mogelijkheden voor digitale transformatie

Klanten verwachten een naadloze en persoonlijke interactie bij ieder contactmoment.Dit is de drijvende kracht achter de invoering van digitale strategieën, processen en systemen. CGI helpt opdrachtgevers zichzelf om te bouwen tot een digitale organisatie, waarin de behoeften van hún klanten of burgers centraal staan.

  • Digitale klantervaring
    CGI werkt nauw samen met organisaties om klanten en burgers geïntegreerde en gepersonaliseerde ervaringen te bieden, bij ieder contactmoment. Dit begint bij strategie-ontwikkeling en mondt uit in geavanceerde digitale oplossingen die een nieuwe standaard vormen voor de dienstverlening. We bieden oplossingen op het gebied van bijvoorbeeld (big) data analytics, customer relationship management, en mobile , en combineren die met diepgaande industriekennis en een volledige aanbod aan IT-ondersteuning. Ontdek ons aanbod voor de digitale organisatie en de verbetering van klantervaringen in uiteenlopende sectoren zoals communicatie, productie, olie en gas, retail- en consumentenmarkt, transport en energiebedrijven.
  • Agile
    Bedrijven vertrouwen van oudsher op de traditionele 'waterval'-aanpak waarbij processen en systemen afzonderlijk ontwikkeld worden door gescheiden teams. CGI helpt klanten deze ‘verzuiling’ te doorbreken, met een ‘agile’ aanpak. Daarbij richten geïntegreerde teams zich op alle fasen van een proces of systeem en werken zij nauw samen volgens een meer iteratieve en flexibele methode. Dit stelt organisaties in staat snel te reageren op veranderingen in behoeften en technologieën. Bezoek voor meer informatie onze agile diensten webpagina.
  • Big data analytics
    Door een systematischer aanpak voor het verwerken van bedrijfsgegevens tot waardevolle digitale inzichten kunnen organisaties hun processen bedrijfsbreed optimaliseren, hun relatie met klanten, burgers of medewerkers versterken en zodoende winstgroei realiseren. Wij beschouwen digitale inzichten als een ‘profit center’ – en niet als een kostenpost. Met behulp van geavanceerde technieken voor data-analyse helpen we klanten het maximale uit hun gegevens te halen. Zo realiseren ze concurrentievoordeel en een hoger ‘return on investment’. Bezoek voor meer informatie over CGI’s innovatieve oplossingen onze big data analytics webpagina.
  • Cybersecurity
    CGI staat bij bedrijven en overheden wereldwijd hoog aangeschreven als cybersecurity-partner. We bieden een volledig pakket aan diensten die bescherming bieden tegen huidige en toekomstige bedreigingen. Wij bezien veiligheid vanuit alle invalshoeken – technologie, business en juridisch – en helpen onze klanten de complexe uitdagingen op het gebied van security te managen. Wij zijn een van de weinige aanbieders in de wereld die beschikken over drie geaccrediteerde security-certificeringsinstellingen . Onze wereldwijd opererende Security Operations Centers handelen honderden miljoenen cyberevents per dag af. Meer informatie over onze geavanceerde services voor cybersecurity? Bekijk onze cybersecurity-video’s en lees ons blog.

Om een werkelijk digitale transformatie te bereiken zoeken organisaties in de publieke en private sector naar een geïntegreerde aanpak, van werknemers die de transformatie vorm moeten geven tot de processen en technologieën die nodig zijn om een meer efficiëntere manier van werken te faciliteren.

  • HR-strategie
    Door de toenemende digitalisering staan organisaties onder druk om niet alleen hun businessmodellen ‘her uit te vinden’, maar ook hun personeelsbestand op een andere manier in te richten. CGI werkt samen met klanten aan de ontwikkeling en implementatie van geïntegreerde HR-strategieën die focussen op het vasthouden en aantrekken van de leiderschapsvaardigheden, waarmee strategie en uitvoering van de verandering geborgd worden.
  • Digitale medewerkers
    Een effectieve aanvulling op uw HR-strategie is de investering in middelen waardoor uw medewerkers efficiënter kunnen samenwerken. We bieden maatwerkoplossingen die geavanceerde mobile, unified en collaborative communicatie mogelijk maken, zoals enterprise social networking, virtuele werkplekken en contentmanagement. Door deze platforms blijven uw werknemers beter op de hoogte van de doelstellingen en activiteiten op het gebied van de digitale transformatie, en zijn zij sterker en actiever betrokken bij de uitvoering.
  • Automatisering
    Door de toenemende complexiteit van hybride IT-omgevingen, cloud-technologieën én de bijbehorende leveringsmodellen, wordt het cruciaal bedrijfsprocessen en IT-diensten te automatiseren. Met onze RPA-diensten (Robotic Process Automation) helpen wij klanten onder andere hun infrastructuur, software-ontwikkeling, administratieve taken en front-officediensten te automatiseren. Dit verlaagt de kosten, maakt standaardisatie mogelijk, heeft voordelen in de zin van schaalbaarheid en biedt uiteindelijk de kans snel te reageren op de constante dynamiek in de markt.
  • Internet of Things (IoT)
    IoT is een belangrijke ‘enabler’ van de digitale transformatie. Door ‘slimme’ middelen toe te voegen waardoor ‘alles’ (vandaar ook: Internet-of-Everything) met elkaar de verbinding maakt en onderling communiceert, ontstaan unieke mogelijkheden om besluitvorming, processen en diensten te optimaliseren. Wie een beeld wil krijgen van de werkelijk waarde van IoT, moet een bedrijfsmatige aanpak volgen die de financiële voordelen én het mogelijke concurrentievoordeel in kaart brengt. Onze ‘Start small, then scale’-benadering begeleidt klanten bij iedere stap en helpt hen aan de hand van een op maat gemaakte roadmap IoT-doelstellingen te formuleren en waar te maken. Ontdek hier ons aanbod op het gebied van Internet of Things.
  • Software as a Service (SaaS)
    Op SaaS-gebaseerde applicaties vormen een randvoorwaarde voor organisaties die willen profiteren van de snelheid, flexibiliteit en kostenbesparingen waar digitalisering toe kan leiden. SaaS-modellen staan borg voor tijdige levering en upgrades en andere verbeteringen. CGI helpt klanten hun activiteiten op het gebied van digitale transformatie in een stroomversnelling te brengen, enerzijds door advies op het gebied van SaaS-strategieën, anderzijds door het aanbieden van onze eigen op SaaS gebaseerde IP-oplossingen.

Digitale transformatie draait niet zozeer om technologie; het heeft veel meer te maken met het veranderen van het businessmodel. Wij helpen organisaties die zwaar geïnvesteerd hebben in legacy de verbinding te maken met de digitale toekomst.

  • Operationeel model (proces en data)
    Om de digitale transformatie mogelijk te maken, moeten organisaties operationele modellen ontwikkelen en invoeren die meer gebruik maken van connectiviteit en digitale inzichten. CGI helpt klanten hun operationele modellen te onderzoeken op mogelijkheden om hun traditionele dienstverlening opnieuw uit te vinden. Zo kunnen ze hun marktaandeel terugwinnen en hun winstgevendheid verhogen.
  • IT Modernization (systemen en applicaties)
    Moderniseren van de IT is een topprioriteit voor hedendaagse organisaties die hun operationele kosten willen verlagen en meer investeringsruimte willen krijgen om uit te groeien tot een digitale onderneming, waarin de klant centraal staat. CGI zorgt voor heldere roadmaps en end-to-end diensten om legacy processen, infrastructuren en toepassingen te moderniseren. Bezoek onze webpages over dienstverlening op het gebied van applicaties en infrastructuren voor meer informatie over ons aanbod en onze werkwijze.
  • Cloud/Infrastructure as a Service (IaaS)
    Cloud-computing geeft een heel nieuwe dimensie aan de toegevoegde waarde die IT biedt. Het biedt organisaties de mogelijkheden om razendsnel producten en diensten op de markt te brengen en de customer experience van klanten, burgers en medewerkers te optimaliseren. Het verhuizen naar de cloud en het effectief beheren van cloud-oplossingen kan complex zijn. De belangrijkste aandachtspunten zijn het borgen van security, beschikbaarheid en prestaties, naast de noodzaak van voortdurende innovatie, flexibiliteit en het realiseren van kostenbesparingen. CGI's cloud-diensten helpen klanten ieder aspect van cloud-computing succesvol te managen en te profiteren van alle voordelen die de cloud biedt. Bezoek voor meer informatie onze uitgebreide cloud-computingdiensten en -oplossingen, inclusief CGI’s Unify360 oplossing.
  • Transformationele Outsourcing
    Digitale transformatie vergt investeringen. CGI helpt klanten die te financieren door de mogelijkheid te bieden aan de transformatie gerelateerde werkzaamheden uit te besteden. Onze vooraanstaande bestuursmodel en onze proactieve aanpak – gecombineerd met een zeer compleet spectrum diensten en wereldwijde dienstverlening – resulteren in een aanzienlijke en duurzame verbetering van bedrijfsprocessen en IT-prestaties. Bezoek voor meer informatie over CGI’s services onze IT-outsourcing webpagina.
  • Compliance
    De noodzaak om te voldoen aan de steeds scherper wordende regelgeving is een belangrijke drijfveer om te blijven investeren in IT. Niet zelden ziet men dit soort investeringen als een afbreukrisico voor de inspanningen die moeten leiden tot een betere klantervaring. Bij CGI helpen we klanten hun compliance-activiteiten tot een geïntegreerd onderdeel te maken van de transformatie van hun totale operationele model. We zien compliance als een kans die – indien goed benut – klanten de mogelijkheid biedt de transitie te maken naar een winstgevende digitale onderneming.